Copy Right


Copyright © Safa7_karmooz - 2012-2006 كافة المواد المنشورة في هذا الموقع محفوظة
ومحمية بموجب قوانين حقوق النشر والملكية الفكرية لا يجوز نسخ هذة المواد او اعاده
انتاجها او نشرها او تعديلها او اقتباسها لخلق عمل جديد او ارسالها او ترجمتها او اذاعتها
او اتاحتها للجمهور بأي شكل بدون الحصول علي اذن كتابي مسبق

Copyright !

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Sunday, April 22, 2007

لما المنبه قعد يرررن

سمعت صوت حاجه بترن....عماله فى ودانى تزن...اتريه المنبه ابن الايه...مش عارف بيرن ليه....تقريبا انا اللى ظبطه....مش عارف ليه حتى شغلته....قمت من نومى عالحمام...وفتحت النور ....ولسه عاوز انام...غسلت وشى وحلقت دقنى ....وقمت اتوضا ....وبسرعه رحت اصلى ....عاوز اافتكر...انا ليه صاحى بدرى كده...ليه قايم من نومى ومتسربع ...على ايه يخويا ....هى الدنيا طارت يعنى ...

لبست هدومى ....والجزمة بتاعتى ....وبدور على موبايلى ....لقيته فى جيوبى ....ونزلت الشارع ...لقيته واسع...ايه ياعم ماتفووق....ماهو كده زى كل يوم...ولا انت لسه ماروقتش ....رحت لعم عرفة البقال ...قولتله هات بربع جنيه سجاير ولبان....قالى ياعم روح...سجاير ايه اللى بربع جنيه...انت فاكرنى فاتح محل خيرى....ولا عربية فول بتبيع لموون....قولتله خلاص ...انت ما صدقت ولا ايه...ولا ناوى تفتحلى محضر ...اروح اى مكان اشرب وافطر ....

مشيت من عنده تايه...مش عارفلى مكان ولا مطرح...ااروح فين ...وااجى لمين....مش عارف لسه ....طب خلاص شوفوا انتوا وقوليلى ...اروح فين ...ولا ااجى منين

اصل انا عارف انى انا السبب فى كل ده....لو مكنتش ظبط المنبه عشان يرن...وقام يزن...مكنتش قاعد بسال نفسى ...ومبهدل فكرى...انا رايح فين

قعدت على محطة الاتوبيس ...ولوحدى معييش ولا انيس او حتى ونيس....قاعد بفكر ...هعمل ايه يارب....هقوم اتجوز....ولا اطلع على شغلى ....ايه اللى انا بقوله ده.....الراجل اللى جوايا اتجنن ولا ايه....مش فاهم بيحصل ايه ....حاجات كتير متلخبطة حواليا....مش عارف ان كان العيب فيا ....ولا فيا ؟؟؟؟

جه الاتوبيس...استنى يا جدع منك له...اتوبيس مين...ده ولا علبة السردين....حرام عليا ...هظلم معايا السردين...عالاقل بيبقوا نايمين مترتبين ...دول مفعوصين ....فى علبة كبريت .....ولا حد دارى ....ولا حد حاسس باللى بيجرى ....ولا حتى شايف اللى بيحصل ده....اتفعصت فى الاتوبيس....اسف ...فى علبة الكبريت ....والمحصل بيقول...تذااااااااااااكر...اللى طلع يقب يا جدعان...هات المعلوووم...محسسنى انى متهم....ومستنى المعلم بتاع المعلووم...عشان اديله الشنطة...ويدينى السموم....خد يا سيدى...اادى المعلوم...وقب وهات السموم....قالى سموم مين والناس مفعوصين ....خد التذكرة يا استاذ....شكلك فوت ....واللية دى مش هتفوت...

والاقيه بعلو صوته يقول...خش يا كابتننننننننننن....الطرقه فاضية قدام...والست واقفه فى النص....خشى يا حجه...مش داخله...طب عدينى يا مدام....مش هتعدى....طب اولعوا بجاز....مش والعين ...طب قولولى ااعمل ايه....مواطن ...واتفعص فى علبة كبريت....يبحث عن مكان ليضع فيه قدمه....او حتى ليتحسس ظهره...كى يتاكد ان طار مصروف الشهر ....ام مازال فى مكانه ....

وقف الاتوبيس.....والمحطة اللى هنزلها جت...ووقت الجد اهو جه....طب استنى يا اسطى...حد نازل...ايوة ياعم...استنىىىىىىىىىىىى....عارفين بزعق ليه....وعمال الطم واصوت ليه ....اصل اخوكوا مزنووق ....واقف قدامه صفين تيران...و6 غزلان ...بس تقريبا اتغذوا جامد....فقلبوا وبقوا من نوع الفيلة المهجنة بالتيران .....حاسبى يا حجه....رجلك يا استاذ ...شطنتك يابنى ....استنى يا سوااااااااااااااااق ....ووصلت اخيرا وبعد طول عناء ...للباب بتاع الاتوبيس....بس بعد ما بقيت حيص بيص....والمحطة بتاعتى فاتت وجه بعدها 6 محطات....

نزلت ووقفت ...قلت ما علينا...اامشيها عليا المرة دى....ااروح اتلقحلى فى ى نت كافيه...اهو بالمرة اتسلى ....ولغاية لما ااعرف انا فين...لقيت حاجه شبه الغرزة....قلت كويس ...يمكن يكونوا امناء...دخلت وقلت السلام عليكوا....بصولى وسكتوا ونفضولى ...قلت تلاقيهم ملة تانية ....فقلت شالوم يا جدعان ....بصولى برضه ونفضولى ....قلت يكشى يولع السيبر عاللى فيه ...انا هقعد وماليش فيه....قعدت على جهاز ....لقيت طحش جاى يقولى هتقعد بكام يا استاذ.....قولتله بجنيه واتوصى بالطرشى كمان....فتحت النت كالمعتاد...وعلى الطرطشة ظبطت الجهاز....والمسنجر عافرت مع اهله عشان يعمل سيجن ان....لحد ما اكتشفت انه اتهييك واتقلبت فى الميل يا جدعان.....

انا قلت برضه هوا كان يوم اخبر يوم مافكرت ااظبط المنبه ابن الايه ...عشان يرن ويزن ويصحينى من احلى نومة وحلم.

25 comments:

AbdElRaHmaN Ayyash said...

وقع بيان المدونين للتضامن مع عبدالمنعم محمود
شارك بتوقيعك
أنشر البيان في كل مدونة تعرفها
ساهم في حرية المدونين .. وحرية منعم
http://free4monem.blogspot.com/
--------------
ايه يا عم ده كله
هههههه

واضح انك كنت
تعباااااااااان اوي
بس تعيش وتاخد غيرها في الميل

أميرة البلطجية said...

يوميات طالب مصرى سفاح
ههههههه
خد بالك..اسمه
ساين أن..الجي سايلانت
طبعا دي يوميات ناس كتير اوي...ودي حالات ناس كتير لما سواء راحو الجامعة او السايبر او الشغل..كله بيوصل اخر اليوم يقول
انا صحيت انهاردة من النوم لييييييييييه؟؟
بس حتعمل ايه بقي
حياتنا ولازم نعافر معاها
سلام

koukawy said...

ايه يا عم اليوم المطين ده ؛ انا حسيت انك هتطلع لسه نايم ؛ و بعدين قولت ليه ما اللي بيحصل ده واقعي جدا ؛ في النهايه ترجمته انه يوميات حوالي نص الشبان المصريين

Rivendell** said...

ههههههههههههه
هههههههههه
ههههههههههه
هههههههههه

اهم حاجة القافية

صاحب البوابــة said...

يوميات جميلة

وذكريات غريبة

ليوم يكاد يكون عادي جدا!!!

تحياتي لقلمك المبدع

§a§a said...

ايه ياحج سفاح صراحه انت غلطان مين قالك تظبط المنبه يا فندم

وكان الاولى تعدى لعى اخوةك الغالبان فى حكايات زمان وهتوصى بالجنيه والطوشى كمان

كل يوم وانت طيب

FloNa said...

:)



انا بتعجبني اوي اليوميات دي

جزاك الله خيرا

:D

ضـوء الـقـمر said...

ههههههههههه
بجد بوست تحفه وخفيف موووت
كل دا بسبب المنبه ؟؟ ههههه
البوست دا عبارة عن يوميات الشعب المصري كله :D
الى الامام دايما يا سفاح :)

okletstrythis456 said...

مشمش .. انت كنت ضارب ايه وانت بتكتب البوست دي؟؟

:D

§a§a said...

هههههههههه

خطــاب said...

لم اكن ادرى ان مشروبك الخاص له هذا التأثير المروع

safa7_karmooz said...

عبد الرحمن عياش:

تم التوقيع...تحياتى
_______

تعباان؟؟؟انا كنت مطبق يومها ...وعاوز اانام ومش عارف...رحت قلت ااسخن شوية ....

ليها تكملة بس خليها كده احلى ....


--------------------------
اميرة البلطجية:

يوميات سفاح مهيييييس....
انتى لسه شفتى حاجه

اوبس....معلش ...لسه اولى ابتدائى انجلش معرب :D

ايوة...عندك حق...يلا قطعة الجواز والخلفه وسنينهم

هههههههههههههه

بيت السفاح نور بزيارة اميرة المملكة

safa7_karmooz said...

koukawy:

يانهارى يا كوكو...ده كده ومنيل...

امال لو شفتلى الايام العادية بتاعتى هتقولى اييه

ااه نص لاسع...انا كان نفسى اابقى نايم وقتها

هاوووووم

-----------------

rivendell:

هههههههههههههههههه

والله لغاية دلوقتى معرفش وزنتها ازاى

كله من النووم

منورة يا افندم

-----------------------

صاحب البوابة:

:blink:

منور الاول

وذكريات جميلة

وحاجات غريبة

ويوم عادى

لان الايام الغير عادية فيه اكتر من كده

safa7_karmooz said...

sasa:

ياعم ولا ظبته ولا جيت جمبه

ولا حتى قولتله قوم رن وقعد زن

ومتقلقش يا فنان

هاجيلك ومعايا الجرنان

وهاكل عندك فطير ...وبالعيش كماان :p

----------------------

flona:

انا لو اعرف انها هتعجبك

كل يوووم من ده

بس المهم ...انتوا هتستحملوا؟؟؟

:D

safa7_karmooz said...

ضوء القمر:

شفتى بقى ....منبه قليل الادب...

فكرتينى عاوز ااشترى واحد جديد بدل اللى كسرته

هههههههههههههههههه
شمنورة الطرطوشه

وربنا معاكى فى المذاكرة..:)

-----------------

Mina:

كنت ضارب نفسى يخويا

هههههههههههههههه

--------------------

sasa:
اجرى يواد العب فى البلوج بتاعتك

بدل ما اجيبلك هيئة الاثار تشدك :p

§a§a said...

هههههههههههههه

تجيب مين ياحج سفاح دا الهيئه كلها عندى

اصل اكتشفت ملك جديد سمه تحتمس فى الترمس وهاميس بتاعت الكراريس

safa7_karmooz said...

خطاب:

انتظر يا عزيزى فانت لم تر شيئلا

فكرنى لما ااشوفك اادوقهوولك

هههههههههههههههه

safa7_karmooz said...

على فكرة يا صاصا انا كده هطالبك بحقوق الملكية الفكرية ...والتى تم التوقيع عليها فى قاعة البسكاوى الشهيرة

ههههههههههههههههه

vision said...

ضياع..بس مروحتش الشغل ليه بجد يا هالتوهان ده....انت مخنوق من حاجه معينه؟؟؟؟؟

Dr cool بادّن في مالطا said...

مشمش حبيب قلبي

أول مرة أشوف مدونتك كان امبارح

واحشني كتيييييييييييييييييييير يا مشمش

أكيد ناوي أتابعك بس بعد الامتحانات

و ما احلاها عيشة الحرية

Noony said...

كل دة حصل عشان ضبطت المنبه!..مانا بضبط المنبه كل يوم وأعلب الأحداث دي بتحصلي كل يوم
وأنام واتمنى ان المنبه ميرنش الصبح عشان ميحصلش اللي بيحصل كل يوم

هيهات

الحمد لله على كل حال

انت بتدرس اية؟
:)

نوني

§a§a said...

اوبس حقوق ملكيه ايه ياريس

وبسكاوى ايه

اهو البسكاوى دى الحته الوحيدة اللى مش رحتها فى عمرى حتى الناس كلها تشهد

وبعدين هل من دليل لديك


حلوة الحته العربه دى

safa7_karmooz said...

camera girl:

شغل...شغل ايه

انا مبشتغلش اساسا ...هههههههههههههههههه

انا كنت مخنووق انى كل ما ادخل السرير اصحى

فتم التهييس

منورة:)

safa7_karmooz said...

dr cool:

باشا...منور يا جميييييييييييل

انت بس اابقى شقر وسط الامتحانات كده

-----------------------------

noony:

اصل منبهك...غير منبهى

انا بغير منبه كل يوم تقريبا

لانهم بيزوروا الحيطة دوما

ههههههههههههه...اضمن بقيت ااظبط الموبايل عالاقل ضامن انه مش هيروح...والا هرووح معاه

انا فى كلية حقوق القاهرة...:)

safa7_karmooz said...

صاصا :

انا بحذرك يا بنى يا حبيبى

بيلموا المدونين الايام دى

اسكت بدل ما ااقول انك انت اللى منعت راس نفرتيتى تيجى مصر

عشان عليها 5 جند ليك :p