Copy Right


Copyright © Safa7_karmooz - 2012-2006 كافة المواد المنشورة في هذا الموقع محفوظة
ومحمية بموجب قوانين حقوق النشر والملكية الفكرية لا يجوز نسخ هذة المواد او اعاده
انتاجها او نشرها او تعديلها او اقتباسها لخلق عمل جديد او ارسالها او ترجمتها او اذاعتها
او اتاحتها للجمهور بأي شكل بدون الحصول علي اذن كتابي مسبق

Copyright !

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Thursday, May 24, 2007

i need youuuuuuu

محتاجك

اسم مش جديد عليا

بس ساعات كتير

لما ابقى قاعد مع نفسى

وده المعتاد

اابص للسقف

واتأمل فى شكله وافتكر انى عاوز اادهن اوضتى السنة دى ان شاء الله

مش موضوعنا يعنى

المهم اافكر

والاقى نفسى ااقول محتاجك

لمين بقى ؟!!!

لناس كتيييييييييييييييييييييييييييييير

ممكن يبقى اول حد ااقولها تبقى الكلمة دى

ااقولها وانا بصلى الفجر

وقاعد بدعى

والدموع بتنزل منى

وامد ايدى واقول لربنا محتاجك تبقى جمبى بجد

محتاجك تقف جمب عبد من عبادك فى الدنيا دى

محتاجك تنورلى طريقى

محتاجك تفضل معايا بعد كل اللى عرفتهم سابونى لوحدى

ممكن ااقولها لحد من اهلى اللى مش معبرنى

او دى كنت بقولها زمان

من اربع او خمس سنين

دلوقتى مبقتش اافكر فى الكلمة دى

لانهم هما مش جت على بالهم خاالص

فيه اولويات طبعا

ومن العبث ان نفكر بالحب او الاهتمام او الحنية بتاعت الابناء دوول

لازم يطلعوا جامدين يعتمدوا على نفسهم فى معترك الحياة

مش من حقنا اننا نسأل على كلمة منهم ...

بس من حقنا اننا نقول حاضر وبس

وديه من حقوقهم علينا اننا نبر بيهم

ومش معترض خالص بجد

بس زى ماهما ليهم حقوق عندنا

احنا لينا حقوق وبسيطة جدا

محتاجك

ممكن ااقولها لصديق نفضلى

ههههههههههههههههههه

بلا قرف ...مش عاوزك ياض ...غوور

محتاجك

اخر انسان هقولهاله

حبيبتى

المجهولة

هقولها محتاجك

فى يوم

فى النماذج دى...يعنى من شهر او اتنين ممكن

كان اخر يوم بقى

والواحد قضى احلى 4 ايام فى عمره بجد

جت لحظة الاستفتاء النهائى

حاجات فى اغلبها مضحكة

زى اجمل كرافتة وايشارب

بهلوان المجلس

وحاجات مهمة

زى احسن قاضى واحسن محامى

العبد لله اخد احسن قاضى ...ووقفت واتكرمت مرتين

مرة وسط المجالس كلها ووقفت ...واختى بعتتلى بوسة طائرة ..ههههههههههههههههه

ومرة تانية واحنا بنودع بعض اعضاء المجلس

وناس بتعيط

ورفعونى فوق وحاجات من دى

روحت البيت ...كنت متخانق معاهم اصلا عشان حوار

ماسك الهدية ...

ومعايا ذكريات يوم طويل جداااا

بصيت للهدية

وحطيتها عالمكتب

والميدالية علقتها فى سلسلة المفاتيح

اليوم ده بجد فاكره انى كنت عامل زى الطفل الصغير اللى راجع من المدرسة

وفرحان بالنجمتين اللى الميس حطتهم فى كشكولة

وعاوز حد يقوله كده

بس للاسف مش لاقى

انا كنت زى كده

ببص لحاجتى

وجوايا كلام كتير عاوز ااقوله

بدل ما انام وانا فرحان ..

قعدت مكشر وعيطت حبة

سبحان الله سفاح وبيعيط :D

اليوم ده بجد

كان اكتر يوم

كلمة محتاجك كانت موجودة فى ذهنى

محتاجك جمبى

محتاجك حضنك

محتاج كلمة واحده منك

محتاج انى ااشوف وش ملائكى بيضحك

مجرد حتى ابتسامة

محتاج انى اشوف قلب بيبص لقلبى وبيضحك معاه

محتاج قلب يقعد يتكلم مع قلبى ويشيل حبة من الحمل اللى شايله بقاله سنين

محتاج حاجات بسيطة

بس للاسف فى زماننا ده بقت زى لوغاريتم صعب حله

للاسف بقت عملة نادرة

رغم انها موجودة

بس مبقناش نعرف نشوفها

من كتر الدموع اللى بقت مغطية عيونا

مبقناش نعرف نمسكها من كتر ما ايدينا اتعودت انها تفلت الناس اللى مش عاوزانا

مبقناش نعرف نحبها من كتر ما قلوبنا اتعلمت القسوة فى حياتنا

مبقناش محتاجينها ....لاننا اتعودنا اننا نعيش من غيرها

مبقتش ااقول محتاجك ؟؟؟

تؤ

لسه بقولها ....بس فى سرى

لسه بقولها بس بقلبى

يمكن يجى اليوم

اللى كلمة محتاجك دى تقتصر على ربنا بس

ومتبقاش لحد تانى

:(

-----------------

بالنسبة للوسم تاج اللى من عند مها

ان شاء الله قبل امتحانى بكام يوم هعمله عشان هختفى مؤقتا اسبوع كده ...:)


14 comments:

SomeOne said...

لو حسبتها كويس حتلاقيها
تقتصر على ربنا بس فعلا
لانك محتاج دلوقتي
وحتفضل محتاج
اختلفت الناس والحاجة واحدة
يعني مثلا
انت محتاجلي دلوقتي
ومحتاج لغيري بكره
بس انت دايما محتاج لربنا
وكمان ربنا هو اللي ممكن يسخرني ليك في وقت حاجتك
يبقى في كل الاحوال الحاجة
تقتصر على ربنا بس
:)

كراكيب عادل said...

ربنا ما يرمك في عوزة


:))))))

وشوشني said...

مبقناش نعرف نحبها من كتر ما قلوبنا اتعلمت القسوة فى حياتنا
............ز
مش هقدر اعلق على الكلمه دي لنها هي دايما علطول في ذهني لأني تفكيرك هنا زيي بالضبط او انا زيك مش هتفرق بس ماينفعش كده يعني انت بجد خلتني اعيط على الصبح كده ناا لسه قايمه وافتح الكمبيوتر الاقيك حطط الموضوع ده وانا اصلا امبارح كان يوم مايعلم بيه الا ربنا بس حقيقي الجمله اللي فوق دايما بقولها لماما مش عارفه انا حاسه بيها جدا يعني الواحد يبق طالع من وهو ضغير مافيش حد بيقوله كلمه حلوة بيمتناها ل دلوقتي بقيت اكره اللي يقولها ولا يقولي كلمه عطف ولا حاجه يبقى مايجيوش يطلبوا منا حاجات هما حرموها مننا واحنا صغيرين والواحد يبقا طالع عنده عقدة من الطفوله وايامها الزفت يطلع اكيد مش محتاج حاجه من حد متهيأله انوا لو عاش هو لوحده في الدنيا كان يبقا احسن بكتيييييييير للأسف احنا الشباب دلوقتي قلوبنا مريضه وعقولنا كمان وحنا اللي هنصلحها لما نكبر لأن احنا حسينا بيها لكن هما ماحسوش بيها وعمرهم ماهيحسوا بينا احنا
.................
معلش على الكلام الكتيييييييير بس انا فعلا كان نفسي اتكلم في الموضوع ده

Dalia said...

كلنا محتاجين له
هو و بس
ربنا

حقى اهرتل said...

يامجرى ريق القلم على ورقه م الدفتر
اوعى لكلام خداع قبل الميعاد يفطر
خليه يكمل صوم لحد سبت النور
لو قش هوه ببنت بالتالته هيبصر

Noony said...

مش عارفة أقولك اية بالضبط
أنا قريت البوست الصبح وقلت هعلق بعدين عشان لو كنت ركزت في الموضوع من الصبح كدة...مش هعرف أشتغل وهتنكد

طبعاً أنامش هتكلم عن احتياجنا لربنا، لأنه شيء بديهي...حتى لو امتلكنا حب الناس كلها واهتمامهم بينا...وبعدين، شادي فايد قال كلام حلو أوي مش هقدر أضيف عليه

بص...ساعات كتير أوي بحس إني عايشة لوحدي ومحتاجة "حد" معايا يحس بيا ويشاركني همومي أو أفراحي...والاحساس دة بيجيلي لأني مش بعرف أطلع اللي جوايا...مش عشان مفيش حد...وساعات بحاول أتكلم أو أدور على حد أحكي معاه وبتفاجئ من الناس اللي ممكن ألاقيهم وعايزين يسمعوني
وفي ناس تانية عمري ما كنت أتخيل إني هيجي يوم وأحتاج بس وجودهم في حياتي، وللأسف معرفش قيمتهم غير لما فقدتهم

باختصار شديد، عشان ماعدش علة نفسي تقليب المواجع، الموضوع غالباً بيبقى في إيدك
الأهل إن كانوا مشغولين أو في اختلاف في وجهات النظر، يوم ما هتحتاجهم أول ناس هتلاقيهم جنبك
الأصدقاء، اللي ميقفش جنبك في وقت احتياجك ليه، ميستحقش مسمى صديق...انساه ودور على غيره، وهلم جرا

متيأسش...وبعدين أديك حكيت واحنا سمعناك، مش كدة ولا إيه؟

ربنا يفرج همك ويفك كربك ويوفقك في امتحاناتك يا رب

أسفة على الكومينت الطويل بس دة أقل ما يقال
:)
نوني

RiRi said...

محتاج قلب يقعد يتكلم مع قلبى ويشيل حبة من الحمل اللى شايله بقاله سنين


الجملة ديه جامدة اوووووووووووووووووووووووووووووووووى
بجد كلام حلو بغباء فعلا الواحد شكله فى الاخر مش هيقولها غير لربنا وبس .. محدش بقى يستاهل ومحدش بقى مقدر

Unknown said...

أكيد كلنا محتاجين ربنا
وأتمني ان يجي يوم وتلاقي كل الناس اللي انت محتاجهم جنبك زي ماربنا دايما جنبنا
ربنا يوفقك

cleopatra said...

هو أكيد حاجتنا لربنا كبيره جدا ..وملهاش مثيل كمان

بس احنا برضو محتاجين لأهل يقفو جمبنا .. وأصحاب يفهمونا .. ويكلمونا .. ونكلمهم .. نتفق معاهم .. ونختلف .. ويمكن كمان نزعل بعض .. وفي الأخر بنتصالح ..


ومحتاجين كمان حاجات تانيه .. وأشخاص تانيين ..

اللي من كــل الناس ديه بيحتاجنا .. هو بس اللي يستاهلنا .. غير كده يبقي حقيقي ملوش لازمه ..


أبهاتنا وأمهاتنا محتاجينا .. بجد .. ومنغيرنا لازم يتعبو .. ويحسو بأفتقادنا .. لازم .. لازم يثبتولنا أنهم محتاجينا .. ويقولولنا كده ..


وأصحابنا .. لازم يبادلونا نفس كم الحب .. ونفس الأحتياج .. حتي لو بشكل مختلف .. يعني يمكن انا أكون بحتاج أفضفض .. ويمكن صحبتي تكون بتحتاج تشجيع .. وصحبتي التانيه مثلا تكون بتحتاج الدعم .. بس لازم يحتاجولنا .. ولو محتاجوش لينا .. يبقي أحسن نخرج من حياتهم ..


والأشخاص التانيين بقا اللي احنا محتاجينهم :$ فمش هتكلم عنهم .. لأني طولت .. وعايزه اقوم اذاكر:D ســــــلام

Ehab said...

لأ مينفعش كده يا شادي كل ما اروح حته الاقيك ماشاء الله لاطع صورتك في اول الكومنتات يا اخي ده انت بقيت شبه صورة الملك فاروق في الأفلام القديمه
انا رديت على الكومنت بتاعك عندي واتمنى ان يعجبك وشكرا ليك
___________________________
لا مؤاخذه يا باشا انا كنت بس بسلم على شادي المهم انا عجبني جدا جدا موضوعك وعجبني اكتر فكرة ان الواحد يعترف ان محتاج حد ويقوله انه محتاجه دي محتاجه قلب صريح وجامد
لكن طبعا شادي كالعاده رزع الكلمتين العدلين اللي كنت هاقولهم بس مش مهم برده هاقولك انك ممكن تعمل كل يوم ميت صاحب ولما تكمل الف واحد هتلاقي بينهم واحد بس اللي ينفع يتصاحب انا عن نفسي الحمد لله بقى عندي اتنين في الواقع واتنين في عالم المدونين ويا ريت تقدر تعتبرني ليك صاحب من بين الف صاحب
سلااااااااااااااااااااااام

KOKKO said...

اول مره اكتب كومنت عندك ومش اخر مره ان شاء الله
طول ما عندك الاحساس الجميل ده هتلاقى الصديق,والزوجه اللى يستاهلوا تقولهم محتاجكلوا
وكمان ربنا دايما سامع اللى محتاجله
الموضوع رقيق قوي والاحساس فعلا وصلى
سلاماااات

تخاريف خاصه! said...

ربنا يجمعنا كلنا يارب بكل اللى احنا محتاجينهم..
شد حيلك بس فى الامتحانات..
اما عن اللحظات اللى انت حكيت عنها..
فكلنا هذا الشخص..
:)
الحمد لله..
بس برغم من كل ده الاهل ماحدش يقدر يستغنى عنهم..
مالناش غيرهم فعلا...

:)

قيـ ـثارة said...

يااااااااااااه

أحساس فظيع لما تبقى محتاج تقول الكلمه دي لحد ومش عارف أو مش لاقي بمعنى اصح حد تقولهاله

كتبت ما يختلج النفس
:((

catroz said...

دا كله عشان عايز تدهن السقف..معلش يا ابنى هاجى ادهنهولك انا:P

ندخل فى المهم..محتاجك دى كلمه صعبه اوى..ساعات كتيره بنبقى محتاجين اى ايد تمسكنا و تخلينا نقوم تانى..كتيييير مش هتلاقى واحد بس اللى فى اى وقت هتلاقيه..فى اى وقت هيبقى جنبك..ابدااا مش هيقولك لا..ربنا..اول واحد تلجأ له فى اى وقت..اقرب واحد ليك..اقعد و قوله محتاجك..ساعدنى..ده ربنا..:)
اهلك..معلش هما بعيدين عنك..انت قرب..على الاقل من اختك..خليها صديقه ليك و خليك صديق ليها..انت اخوها..حاول تشوف اييه اللى بعدكوا و ارجع تانى.اتكلم معاها شوف اخبارها ايه..احكيلها عن نفسك..هتلاقيها هى كمان بتقرب منك و بتكلمك..:)
بابا و ماما بقى..لاااا العالم دى مشغوله اوى..تعالى انت بقى زى الملاك كده وقت ما هما رايقين و كلمهم انت..لو هما مبيسالوش اسال عليهم انت و شوف ايه اخبارهم..:)
.
و تقولها لصديق نفض لك ليه..فى غيره كتييييييييييير..انت بس اللى مش واخد بالك:d
و بعدين يا عم محدش قدك بقى اخدك احسن قاضى;)...هموووت و اعرف ازااى:P..

اليوم ده بجد فاكره انى كنت عامل زى الطفل الصغير اللى راجع من المدرسة"
"وفرحان بالنجمتين اللى الميس حطتهم فى كشكولة
جامد اوى التشبيه ده على فكره...بس ليه تقعد تعيط..شوف هو احنا بايدينا يا اما نقعد مبسوطين و نفتكر اليوم الحلو او نفتكر حاجه تخلينا نحزن..:(
الحاجه اللى كنت محتاجها هتلاقيها .متستعجلش و ان شاء الله هتبقى اجمل مليوووون مره مما تخيلت..:)

انا رغيت كتيييير وعندى امتحان كمان 5 ساعات بالظبط loooOOoool