Copy Right


Copyright © Safa7_karmooz - 2012-2006 كافة المواد المنشورة في هذا الموقع محفوظة
ومحمية بموجب قوانين حقوق النشر والملكية الفكرية لا يجوز نسخ هذة المواد او اعاده
انتاجها او نشرها او تعديلها او اقتباسها لخلق عمل جديد او ارسالها او ترجمتها او اذاعتها
او اتاحتها للجمهور بأي شكل بدون الحصول علي اذن كتابي مسبق

Copyright !

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Saturday, March 10, 2007

لــــقــــاء الـــــعــــقــــول

عندما اتى اليوم المحدد ..

ودقت الساعه السادسة مساءا

تحركت كى اذهب الى الميعاد الذى تم تحديده منذ اسبوع تقريبا

ذهبت ...وانا فى راسى تدور تساؤلات عديدة

مالذى سأفعله

ومن هم هؤلاء المدونون

بعضهم حاولت ان اتخيله فى راسى

وارى كيف هم

اصحاب المدونات ...الذين يجلسون امام شاشاتهم ...ويتكتكون باصابعهم على ازرار لوحة المفاتيح

اسئلة عديدة دارت فى مخيلتى ....وشعور بالرهبة ...ممتزج بالخجل ..

وكنت اافكر فى الا اذهب ...ولكن وانا اغادر المكان

علمت اننى كنت سأندم

واعض اصابعى من شدة الندم اذا كنت فوت هذا اللقاء الممتع الشيق

وصلت ...وكان اول مدون اراه

كان رجلا كبيرا ...لا اعلم عمره ..

ولكنه جاوز عمرى بكثير

كنت رايت له صورة فى مدونة اخرى

ولقاء اخر

احسست بالسعادة من داخلى عندما رأيته

شعرت اننى فى طريقى الى وجبة دسمة من الافكار الرائعه

وعلمت اننى سأجد حقلا مثمرا من الافكار

والمناقشات....وتبادل الخبرات الحياتية والمدونية

ذهبت ....وتفوهنا بكلمة السر

وبدأت الحرب الفكرية

ودارت السيوف

وارتطمت الافكار ...وتشاجرت العقول

فكريا بالطبع

وجدت مكانا رائعا

يعج بالعقول الشابة ..

العقول التى ستجعل من هذا العالم شيئا اخر

فقط اذا اخذت زمام المبادرة

وجعلوها تأخذ الفرصة

اريد ان اتحدث كثيرا

وان اقول ما فى قلبى

ولكن اصابعى صمتت ...ولا تستطيع ان تترجم ما يشعر به قلبى

من امتنان لكل من قابلتهم اليوم

لكل من تحدثت معه

لكل من نال اعجابى واحترامى اليوم

لكل من جاء ليستفيد ...ويفيدنا معه

لكل مدون ...لديه القدرة على التغيير

اود ان اتحدث اكثر واكثر

ولكن الجفن قد ثقل

والعين قد غفلت

وحان وقت الذهاب

لكى اعود نشيطا مجددا لكم

واستطيع ان اعبر

واجعل قلبى يتحدث

عما راه اليوم من حب

واعجاب

بمدونين

وعقول

شباب

...:)


تحديث...

دى لنكات المدونات اللى كانت معانا فى اللقاء

anooojy.blogspot.com
ssalah.blogspot.com
whiteseagull.blogspot.com
moorgen.blogspot.com
tota-tota.blogspot.com
looly-looly.blogspot.com
amdonia.blogspot.com
bikya.blogspot.com
10fthepeople.blogsome.com
misr-hya-omi.blogspot.com
a7ad.blogspot.com
hwahwa3.blogspot.com
mesharef.blogspot.com
waghtnazr.blogspot.com
newmido26.blogspot.com
oredoky-ontha.blogspot.com
meshmesh5000.blogspot.com
hosny45.blogspot.com
ahmedhelmasry.blogspot.com
thealien.blogspot.com
shidwik.blogspot.com
ramyemil.blogspot.com
cesbmoi-nadine.blogspot.com
pinsywinsy.blogspot.com
astronomystar.blogspot.com
day-light.blogspot.com
anaweana.blogspot.com
yme1.blogspot.com
3yl-shaky.blogspot.com
yakooot.blogspot.com
ahmedabomosallem.blogspot.com
tona5000.blogspot.com
m-rashed.blogspot.com
dabbor.blogspot.com
mos3abof.blogspot.com
kelmetfagoumy.blogspot.com
lamiaamahmoad4810.blogspot.com
fromgrave.blogspot.com
shadytommy.blogspot.com
hadontamasrya.blogspot.com
hearttrainer.blogspot.com
bent-sa3d.blogspot.com
3mkelhyah.blogspot.com
amirahass.blogspot.com
ahmedfouadeldin.blogspot.com
bassama.blogspot.com
ayoubelmasry.blogspot.com
ihapology.blogspot.com
madarati.blogspot.com
just-amira.blogspot.com
strugglingmichealitoo.blogspot.com
tigress-diaries.blogspot.com
shokeir.blogspot.com
amyasser.blogspot.com
raspoutine1.blogspot.com
hoba28.blogspot.com

20 comments:

smraa alnil said...

انا والله اللي انبسطت جدا
وبعدين انت مش جايب سيرتي ليه
دة انا كنت منورة اللقاء
ههههههههههههه
انت عارف بقي اني متواضعه
بجد كان شرف ليا اني اعرفك واشوف كل المدونين اللي قابلتهم
ويمكن دي تكون اول مرة ازورك فيها بس اكيد عمرها ما هتكون الاخيرة ان شاء الله

شفت اديني اول كومنت اهو
دائما اتصدر المقدمة
هههههههه
مش بقولك متواضعه

وشوشني said...

من غير شك اللقاء كان حلو اوي بس المهم ان احنا نقرر ان احنا هنعمل ايه وبنتقابل ليه ونعمل حاجه مفيده فعلا

Amr Ahmed said...

وانا اول تعليق يا باشا

سعيد بالتعرف عليك يا سفاح

تحياتي

وشوشني said...

البدايه من هنا

okletstrythis456 said...

كان نفسي اجي .. بس يوم التلات دا عندي ارخم يوم في الكليه ومكنتش هلحق المعاد
:s

Anonymous said...

اسلوبك حلو اوى يا سفاح
انا كمان استمتعت جدا بالكلام مع استاذ حسنى ...
ان شاء الله نشوفك يوم التلات فى الساقية عشان حفلة محمد frozen love
ماشى..

karakib said...

كنت سعيدا بلقائك يا استاذ

MoHaMeD HoSSaM said...

اى يا عم اهنا كنا بنحارب ولا ايه بس شكرا على الكلام الجميل دا وابقى اكتب الصبح عشان متنمش بعد كدة

mariam said...

عندك حق
اللقاء كان اكتر من رائع
انا كمان سعدت بلقاء كل الشخصيات الجميله التى حضرت و ان كنت لم التقيهم كلهم بسبب العدد

تحياتى

safa7_karmooz said...

سمراء النيل :

يا افندم اللى فى القلب محفوظ ....

لكن اللى عالورق بقى ممكن يضيع ...ثبتك :p

وانا بجد فرحت جدا عشان ااتعرفت عليكى ...وعلى كل المدونيين التانيين ...

وعلى فكرة انا بزورك كتير ...بس كنتش بعمل كومنت...دى الخطوة الجاية ان شاء الله ..:)

safa7_karmooz said...

وشوشنى :

منورة الطرطشة اولا ...

وفعلا عندك حق واللى نفسى يحصل المرة الجاية اننا نعمل حاجه من اللى اتفقنا عليها ..:)

safa7_karmooz said...

amr ahmed:

عمووووووووور...ايه يا جميل

انا ااسعد والله انى اتعرفت عليك...وعلى الباقى ..ومنور ..:)

كراكيب:

وانا سعيد يا جميل انى ااتعرفت عليك امبارح ..:)

safa7_karmooz said...

واحد من الناس:

طارق باشا ..زانا ملحقتش ااقعد معاك ...واعرفك اكتر...بس تتعوض ان شاء الله قريب

والله يخليك...

وان شاء الله احاول ااظبط الامور ...واطلع من جامعة الدول عالساقية ان شاء الله ..:)

safa7_karmooz said...

محمد حسام:

ايوة يا عم ..انت مشفتش بس السكاكين اللى كانت معايا :p

منور..:)


mano:

كان راااااائع جدا ...وكان نفسى ااتعرف اكتر على باقى الشخصيات ....بس معرفتش عشان العدد والوقت كملان ..:(

تتعوض المرة الجاية

اللى اكيد هنحتاج استاد :D

Ahmad Hegab said...

ازيك يا سفاح يا خويا

محتاجلك فى عملية قتل بسيطة كدا

كلامك جميل اوى تحياتى

The Alien said...

كويس إنك إتبسطت يا سيدي
وأنا سعيد جدا إني قابلتك وإتكلمت معاك
وياريت بعد ما تخلص المؤتمر بتاعك
نشوفك ف الساقية يوم التلات

تحياتي

Abd El Rahman Magdy said...

على فكرة أنا اتعقدت
كل ما افتح بلوج لحد من اللي كانوا معانا ألاقيه سبقني وكتب على اللقاء
مش عارف أقول إيه بعد اللي انتوا قولتوه
يا ريت نكرر اللقاء ده تاني
..................
mesharef.blogspot.com

أسوور said...

انت انسان جميل جدا جدا فعلا وأنا سعيدة بالتعرف عليك

اشوفك فى الساقية

SomeOne said...

انا بنبسط قوي كل معرف حد انبسط من اللقاء زيي

تحياتي للجميع

Anonymous said...

يا خسارة يا مشمش كان نفسى ابقى معاكوا مع انى معنديش مدونة
بس انا بحب اعيش فى وسط الجو دا

J.B.