Copy Right


Copyright © Safa7_karmooz - 2012-2006 كافة المواد المنشورة في هذا الموقع محفوظة
ومحمية بموجب قوانين حقوق النشر والملكية الفكرية لا يجوز نسخ هذة المواد او اعاده
انتاجها او نشرها او تعديلها او اقتباسها لخلق عمل جديد او ارسالها او ترجمتها او اذاعتها
او اتاحتها للجمهور بأي شكل بدون الحصول علي اذن كتابي مسبق

Copyright !

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Monday, May 12, 2008

يوم ...زى اى يوم

صحيت من النوم على رنة موبايل...مش عارف ازاى انا نسيت اعمل الموبايل ده سيلنت امبارح...لقيت حبيبتى بترنلى ...تقريبا فاضية ورايقه وصاحية بدرى ...فقالت ترش رنات عالبشرية تصحيهم...انا ساعات بعمل كده...هههههههههههههههههههه

قمت اخدت الشاور المتين .....وضربت كوباية ليبتون تعدل الطاسة...وطالع البلكونة لابس البنتكور بتاعى...والشبشب الاكتف...وفوطة على كتفى ...وشعرى منعكش وحالتى حالة ....ببص لقيت قدامى ملاك فى العمارة اللى قدامى...ااه نسيت اعرفكم...دى حبيبتى "الرخمة" اللى صحتنى من النوم ...حد يصحى حد 12 الضهر...قولتلها كده...بصتلى بصة بريئة وطلعلتى لسانها وقالتلى يا كسووووول ....

جبت ازازة الميه عشان اسقى المزرعه اللى انا عاملها فى البلكونة...خصوصا زرعاية والله مافاكر اسمها...كانت هدية منها فى عيد ميلادى...هى ماديا رخيصة...ومعنويا عالية اوى...وطبعا ماقدرش اعترض على حزمة الجرجير دى :D

افتكرت انى نازل الجامعه النهاردة....قمت صارووووووخ غيرت هدوماتى وقعدت ادور عالمفتاح بتاع العربية...واخدت المج اللى فيه النسكافية المتين ....ونزلت ...لقيتها واقفه مستنية وبتاعتبنى عشان متأخر كعادتى....ورديت ردى المعتاد...كل تأخيره وفيها خيره :D

ركبت العربية...وشغلت الام بى ثرى كالعادة...بس النهاردة اول مرة ترخم عليا ...وتختار هى الاغانى اللى نسمعها....مردتش اعترض...لالقى نفسى مرمى برا العربية...هههههههههههههه

قاعد بفكر وانا ماشى فى السكة...حد يبقى جمبه القمر ده...وعايش حياته مرتاح ...يبقى عاوز ايه تانى اكتر من كده ....كفاية انك تبقى حاسس بوجودها جمبك ....




































على فكرة...انا ما عنديش عربية...ومافيش بلكونة فى بيتنا الا بلكونة المطبخ وبتطل على منور....

معنديش عربية كمان...معايا رخصة اينعم...ومعنديش بنت جيران كمان :D

دى كانت محاولة تخيلية لحاجه زمااااان كنت بحلم بيها ....بس مش بالاحلام بس نقدر نعيش....

نحاول اننا نخلى الاحلام دى واقع عن طريق حاجات كتير....

يلا ...هنزل الجامعه بقى

19 comments:

Amr Ahmed said...

جامدة الاشتغالة دي يا بوب

صباح الفل

احلم احلم

mohamed said...

كنت لسه هقولك انت جبت عربية امتي ومبروك عليك العربية :)

وبعدها كنت هعلق علي حكياة بنت الجران واسالك هو أنت عزلت ولا ايه :P

يلا كل حلم وانت سعيد

catroz said...

هو انت كنت بتحلم ولا كنت صحيت من النوم :P

AHMED SAMIR said...

يا اخي والله فوقتنا احنا كمان من الحلم
انا قعدت اتخيل نوع العربية وبتاع
بس احمد ربنا ان في جامعة اصلا
تحياتي

سفروتة said...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

كنت عارفة انه مقلب

حسيتها كده من اولها انها كدبة بيضاء

:)

والله انت فظيع يا مشمش

جميل ان الانسان يحلم

بس المهم ان الحلم ده يكون قابل للتحقيق فيما بعد

يللا اسيبك تحلم

سلام

Anonymous said...

كلنا في الهوا سوا لينا أحلام وجري عليها الزمن

موضوع لذيذ يتاكل أكل والله

دهاء سياسي said...

سبحان الله أنا برضه كنت حاساها اشتغالة من الاول .. معرفش ليه ما بلعتش حكاية عندك عربية .. و بنت الجيران الساعه 12 .. و خاصة على الاخر حسيت القصه وسعت شوية

يالا انا كنت بسلم :))

ربنا معاك فى الامتحانات

Unknown said...

دى احلام تحصر الواحد على حاله

بس انا صدقت حزمة الجرجير الى جابتهالك فى عيد ميلادك

هههههههههههه

safa7_karmooz said...

Amr Ahmed:

hى خدعه يا كبير :D

اهو قلت احبرش قبل الامتحانات حبة :D

--------------------

Mohamed:

الله يبارك فيك :p

ياسيدى ممكن تكون هى اللى عزلن :p

merci (",)

safa7_karmooz said...

catroz:

لاء ده واقع حضرتك..مش حلم :D

----------------------

A.Samir:

ههههههههههههههههههههههههههه

طب ممكن تكمل بقية الحلم...ممكن اتنازلك عنه :D

نورت الطرطشة

safa7_karmooz said...

سفروتة:

طب ايه خلاكى تحسى انه مقلب...عشان ممكن يكون مثالى زيادة عن اللزوم؟؟؟؟

مممممممممممم

بس كويس انه عجبك..

ويارب يتحقق فيما بعد ب بشكل تانى ;)

-----------------

ابو مروان:

ربنا يخليك يا باشا ...

نورتنى

safa7_karmooz said...

دهاء سياسى :

:(

هوا انا لا سمح الله مش وش ذلك ولا ايه...

اهىء اهىء...سنيف

:D

الله يسلمك...ومعاكى فى الريسرشز بتاعتك وابحاث وبتنجان :D

------------------

عاليا حليم:

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

بس مش حسرة اوى...

وبعدين حزمة الجرجير اتكلت خلاص...مع طبق فول بالزيت الحار...يم يم يم

نورتينى (",)

cleopatra said...

:)

ازيك يا محمد

مدونتك بجد كانت وحشاااااااااني جدااا

safa7_karmooz said...

Cleopatra:

اديكى نورتيها تانى اهوة :D

الستة بتوع صيدلة said...

يتشرف جروب السته بتوع صيدله
بدعوه حضرتكم على حفل افتتاح بلوجهم الكريم :)

الستة بتوع صيدلة said...

يتشرف جروب السته بتوع صيدله
بدعوه حضرتكم على حفل افتتاح بلوجهم الكريم :)

lonlysmily said...

انت بعتنى بعته جامده جدا
وكنت لسه هدخل واقولك ما شاء الله وربنا يخليكوا لبعض وحجات حلوة كدا
:D:D
بس اد ايه الحلم جميل
يارب كل احلامنا تتحقق
:)

هشام علاء said...

اول مرة اجى المدونة بتاعة جنابك و طبعا اول بوست اقراه هو ده و كانت بعتة و مزاولة مالهاش حل
:)

بس انت كاتبه باحترافية كانك عايش الحلم فعلا و مصدقه و عشان كده انا صدقتك

عامة القدرة على الحلم فى حد ذاته شىء جميل بيخلينا نفضل متمسكين بالامل فى الحياة رغم الصعوبات

ربنا يقدر كل واحد على تحقيق احلامه

تحياتى يا عسل
هش

Anonymous said...

هاااااااى يا جيمى , أنا مريم( كوندى) ودخلت المدونة بتاعتك بالصدفة و والله صدقت اللى انت كاتيه بس بجد جامدة البعتة دى سلام يا ( president )